بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

اکبر میثاقیان و چالشی جدید| تخت‌گاز به‌سمت آخرین مأموریت

  • کد خبر: ۱۴۳۴۲۷
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
اکبر میثاقیان و چالشی جدید| تخت‌گاز به‌سمت آخرین مأموریت
داماش با اکبر میثاقیان، سرمربی مشهدی‌اش، به تحقق رؤیای صعود به لیگ‌یک نزدیک می‌شود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ همه‌چیز شبیه یک رؤیاست. مردی که هیچ‌گاه پیراهن مشکی را از تن در نیاورده است، در هفتاد‌سالگی می‌خواهد مأموریت آخرش را با موفقیت پشت‌سر بگذارد تا پایانی تاریخی داشته باشد. اکبر میثاقیان امسال هدایت داماش گیلان را به‌عهده دارد و آخرین چالش دوران مربیگری‌اش را به‌باور خودش صعود با این تیم از لیگ دسته‌دوم به لیگ دسته‌اول بیان کرده است.

مربی‌ای که شاید او را سنتی بخوانند، اما سنتی یا مدرن توانسته است رکورد‌هایی دست‌نیافتنی و رؤیایی را از خودش به‌جا بگذارد؛ رکورد‌هایی که نام او را در تاریخ مربیگری فوتبال این سرزمین زنده نگه خواهد داشت. میثاقیان حالا با داماش گیلان در میانه راه لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور است و امروز تیمش در یزد به‌مصاف تیم شهید قندی این شهر خواهد رفت. جدالی میان تیم‌های اول و سوم جدول که برنده‌اش می‌تواند گامی بلند در مسیر رؤیای صعود طی کند. پیروزی که چه از لحاظ روحی‌روانی و چه از منظر جدولی به کار هر دو تیم می‌آید و شکستش مرگ تدریجی یک رؤیا خواهد بود.

وضعیت اکبر در آستانه دیدار حساس

هفته دوازدهم لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور برای گروه دوم امروز آغاز خواهد شد و از ساعت ۱۴ تیم داماش گیلان، با اکبر میثاقیان در یزد به‌مصاف تیم شهید قندی این شهر خواهد رفت. دیدار میان تیم شهید قندی، صدرنشین این گروه و داماشی که در جایگاه سوم ایستاده است. فاصله نزدیک امتیازی این دو تیم به‌شکلی است که شهید قندی یزد ۲۴ امتیازی است و داماش میثاقیان با ۲۲ امتیاز در تعقیب این تیم است.

مسئله‌ای که انگیزه‌های داماشی‌ها را زیاد کرده است تا با یک پیروزی به صدر برسند. اتفاقی که اگر بیفتد، بعید است دیگر به این راحتی شاگردان میثاقیان صدر را به رقبا واگذار کنند. البته تیم دوم جدول نفت‌وگاز گچساران با ۲۳ امتیاز است که این هفته دیدار سختی را در ماهشهر مقابل تیم شهرداری این شهر خواهد داشت و احتمال ازدست‌دادن امتیازش زیاد است.

آمار تیم میثاقیان؛ خوب و درخور اعتنا

تیم داماش با هدایت اکبر میثاقیان این فصل تا اینجا بهترین خط دفاع رقابت‌ها را در اختیار دارد. مسئله‌ای که از تیم‌های اکبر میثاقیان هم همیشه انتظار می‌رود. داماشی‌ها تاکنون فقط پنج گل دریافت کردند و از خط دفاع مستحکمی برخوردارند. البته تیم شمالی برخلاف رویه مرسوم تیم‌های میثاقیان از خط حمله خوبی هم برخوردار است و تا اینجا دوازده گل به ثمر رساندند و در جایگاه چهارم جدول بهترین تیم‌ها از حیث گل زده هستند. نکته درخور اعتنا برای هر دو تیم در بازی امروز این است که هم تیم داماش و هم شهید قندی تاکنون فقط یک شکست در کارنامه داشتند و در طول این فصل نشان دادند که با باخت بیگانه هستند.

انگیزه ویژه یک تیم برای یک نفر

یکی از علل موفقیت داماش در این فصل بی‌تردید انگیزه ویژه‌ای است که بازیکنان و کادرفنی این تیم دارند. انگیزه‌ای که فراتر از انگیزه صعود، یاری سرمربی کهنه‌کار در انجام موفقیت‌آمیز آخرین مأموریت کاری دوران فوتبالش است. میثاقیان اعلام کرده است در صورت صعود داماش از دنیای مربیگری فوتبال خداحافظی می‌کند و باتوجه‌به سن‌وسالش هم به‌نظر این باید آخرین مأموریتش باشد. مأموریتی که اگر با صعود همراه شود، بر رکورد‌های دست‌نیافتنی این مربی خواهد افزود و همین سبب شده است بازیکنان هم همدل برای تحقق این رؤیای سرمربی تیمشان هم‌قسم شوند. شاید بتوان گفت مردان داماش همه برای یکی می‌جنگند؛ برای مرد اول نیمکتشان.

همه رکورد‌های فراموش‌نشدنی میثاقیان

اکبر میثاقیان تاکنون توانسته است چهار‌بار در بالاآوردن تیم‌ها از لیگ دسته‌اول به لیگ‌برتر موفق عمل کند و چهاربار هم با تیم‌هایش در لیگ مطلوب باقی مانده است؛ سه‌بار ماندگاری در لیگ‌برتر و یک‌بار ماندن در لیگ سخت دسته‌اول. او تاکنون توانسته است تیم‌های شموشک نوشهر، شهرداری تبریز، آلومینیوم هرمزگان و پدیده مشهد را از لیگ دسته‌اول به لیگ‌برتر بیاورد و در دوران مربیگری‌اش هم چهاربار تیم‌های فانوس‌به‌دست را از خطر سقوط نجات داده است.

حفظ سیاه‌جامگان مشهد، راه‌آهن تهران و شاهین بوشهر در لیگ‌برتر کار سختی بود که میثاقیان آن را به بهترین نحو ممکن انجام داد. او همین دو فصل پیش هم ملوان بندرانزلی را در لیگ دسته‌اول از خطر سقوط نجات داد تا این تیم سال بعد با مازیار زارع لیگ‌برتری شود و امسال در بالاترین سطح رقابت‌های لیگ‌برتر بازی کند. اتفاقی که گیلانی‌ها را آن‌قدر خوش‌حال کرد که حالا داماش هم به تکرار معجزه‌های میثاقیان امیدوار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->